Säännöllinen lantionpohjalihasten jumppa kannattaa. Tunnollisesta jumpasta saa tuntuvia tuloksia jo kahdessa kuukaudessa. Kolmen kuukauden treenin jälkeen lantionpohjalihasten kunto on verrattavissa kehonrakennukseen. Jumppaillessa kannattaa kuitenkin pitää ainakin kaksi vapaapäivää viikossa, sillä rakkauslihakset kaipaavat lepoa siinä missä muukin keho. Kun oikean treenitekniikan oppii, jumpata voi huomaamattomasti vaikka autoa ajaessa tai tietokoneella istuessa. Lantionpohjalihaksia voi treenata esimerkiksi Kegelin harjoituksilla. Kun oikeat lihakset ovat löytyneet, voi samoilla ohjeilla treenata sekä mies että nainen.

Lantionpohjalihasten helppo treenivinkki

Supista lantionpohjan lihakset ja yritä pitää ne jännittyneenä kolmen sekunnin ajan. Anna lihasten rentoutua. Toista supistus päivittäin vähintään 15 kertaa. Vaihteluna voi kokeilla nopeampaa jumppaa, jossa lihaksia supistetaan 3-5 sekunnin ajaksi ja rentoutetaan kunnes harjoitukseen väsyy, kuitenkin vähintään minuutin ajan. Myöhemmin supistusten pituutta voi lisätä kymmeneen sekuntiin.

Lantionpohjan lihasten treenaaminen yhdynnässä

Nainen voi treenata rakkauslihaksia myös yhdynnässä, sillä mies tuskin panee pahakseen pientä treeniä aina silloin tällöin. Emätintä voi supistella esimerkiksi päällä ollessa siten, että emätin supistetaan lantionpohjalihaksia käyttäen peniksen ympärille. Supistuksen aikana lantiota pyöräytetään viisi kertaa, jonka jälkeen lihakset rentoutetaan. Sama liike toistetaan vielä toiseen suuntaan lantiota pyörittäen.

Harjoittelusta jo hieman vahvistuneita lantionpohjalihaksia voi käyttää hyväksi myös miehen laukeamisen hetkellä. Joidenkin miesten mielestä orgasmi voimistuu, kun nainen puristelee penistä lantionpohjalihaksillaan orgasmin hetkellä. Omista vahvoista lihaksista voi olla siis nautintoa myös toiselle.

Liittyviä artikkeleita